„Európai Mezőgazdaasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa”

HACS neve: Közép-Tisza-Zagyva Vidékfejlesztési Egyesület

PROJEKT LEÍRÓ DOKUMENTUM

Az EMVA IV. tengelyes LEADER 2. körös Komplex pályázathoz

Célterület neve: Közösségi összefogás erősítésének támogatása;
Célterület kód: 530f10;
Célterület azonosító: 10261001

1. A pályázó (szervezet) neve, MVH regisztrációs száma: Besenyszögért Alapítvány, 1004497183

2. A projekt címe: Tüskevár

3. A projekt kommunikációjának biztosítása – fejtse ki, hogyan tervezi a projekt népszerűsítését (max. 1000 karakter):

A nyilvánosság biztosításának kötelező elemei mellett az alábbi marketing eszközöket tervezzük:

1. Információs füzetek a Tiszavölgy élővilágáról (madárvilág, vízi világ, vadvilág, növényvilág, gyógynövények) gyermekek számára is könnyen elsajátítható gyakorlati tippekkel (madáretető készítés, természetes anyagok a ház körül, környezetbarát háztartási tippek, gyógytea keverékek, stb.), a Tiszavölgy népi kultúrája és hasznos tippek természetes játékok készítéséhez, hagyományos kenyérkészítéshez. Gyermekvilág Besenyszögön kiadványban a besenyszögi gyermekélet változásai kerülnek bemutatásra: gyermekmunkák, játékok, viselet,  kapcsán milyen változás-fejlődés történt a 20. századi besenyszögi gyermekélet tekintetében. Hogyan alakult-változott a gyermekek természethez fűződő viszonya. Ide azt a fejezetet szánom, amit te írsz a boszorkonyságról, beleszőve a „Minden hájjal megkenve…” vagy a „Természetben található gyógyító szerek és vehículumok a besenyszögi népi gyógyításban” ÍGY JÓ LESZ?A  32 oldalas, B/5 méretű, színes kiadvány tartalmazza az előírt arculati elemeket. Az együttműködő partnerek és az iskola segítségével terjesztjük. A projekt keretében 3 db információs füzet jelenik meg a projekt 12 hónapos időtartama alatt, 1.000-1.000-1.000  példányban.

2. Két alkalommal cikket jelentetünk meg a Besenyszögi Hírmondóban: az elsőt a célcsoport tájékoztatása céljából, az érdeklődők itt is értesülhetnek a rendezvénysorozatról, majd a projekt vége felé, az eredményekről a természetfotó verseny eredményének kihirdetésére és a kiállítás népszerűsítésére, az előírt arculati elemekkel.

3. A projekt keretében a különböző profilú szervezetek tevékenységét, kapcsolattartását segítő  infokommunikációs struktúra fejlesztéseként létrehozunk egy virtuális közösségi teret (honlapot), ahol Fórum funkció teszi lehetővé a civil szervezetek kapcsolattartásának leggyorsabb, hatékony és gazdaságos módját, file-ok azonnali megosztását. A kapcsolat menüpontban a résztvevő szervezetek elérhetőségein túl további, hasonló tevékenységgel foglalkozó civil szervezetek elérhetőségeit és a hasznos linkek között pedig a fenntartást is segítő, a projektfinanszírozásban segítséget nyújtó állami és eu-s források elérhetőségeit tüntetjük fel. A honlapon a látogatószámláló megfelelő visszajelzést ad az eredmények objektív méréséhez. A honlapon adunk hírt a projekt aktuális állásáról, a programokról, rendezvényekről, elért eredményekről.

4. A célcsoportot az iskolában, boltokban elhelyezett szórólapokon értesítjük a programokról.

5. A programokról készült összegző prezentációt a www.youtube.com oldalon is közzétesszük a projekt végén, a támogatást nyújtó szervezet megjelölésével, az előírt arculati elemek alkalmazásával.

2011. november 5.

A tiszai ártér élővilága (2012.08.25.)

A Tisza-völgy vízivilága (2012.09.29.)

A Tisza-völgy növényvilága és gyógynövényei (2012.10.13.)

Ősi túlélőtechnikák, avagy a magyar túlélőember (2012.10.13)

Régen is volt, hogy is volt (2012.12.15)

Környezetünk régen és ma... a változások tükrében (2013.01.26.)

 

A Tisza-völgy vadvilága (2013.02.09.)

Megújuló energiaforrások felhasználása Németországban (2013.03.23.)

Tisza-völgy madárvilága (2013.03.11.)

Tisza-völgy hiedelemvilága (2013.04.13.)

Projektzáró rendezvény (2013.06.22.)